-r dialekten

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
Efter frukosten fick jag SMS från stallet att Soppan hade rymt in till 1) Izac i hagen brevid och 2) när de tog ut Izac så rymde hon ut. Så hade lite havt panik där, så hon fick stå i boxen tills jag kom (blev körd av Emma och Elins mamma med dom) så Emma och Elin gick med henne i hagen medans jag fixade hennes box och hö. Efter då 15-20 min så var jag klar och hon var lugn i hagen när de gick med henne. Testade att släppa henne i hagen med grimman på ifall att och hon började direkt gå och leta efter ett bra ställe att krya under på... Hon lyckades och sprang ner till stallet.... Så hon fick stå inne tills vi hade varit i ÖG.
 
Körde vidare till ÖG och väl där var där en ny eventuell medryttare och provred. Emma och Elin red de hästar som finns att rida där haha, sen fick jag även rida Kalinka som efter en stund släppte superfint! Zwier satt jag osså upp på och han var ganska pigg och ville mest springa ifrån allt lite haha. Snackade med Sarah i all evighet emellanåt och sen åkte vi till Soppan igen för att kolla till henne. 
 
Hon stod som tur i boxen, antagligen för att Shanti osså gjorde de så de hade lite sällskap. Izac hade precis kommit tillbaka så släppte ut henne med honom och de gick iväg sida vid sida. Så ingen ide längre att ha de åtskillda! De funkar dessutom väldigt bra ihop! 
 
Påväg hem så kom jag på hur konstigt jag pratar ibland när jag inte uttalar R och föskte komma på vad det är för dialekt.... -R dialekten såklart tyckte Emma!
Kommande vecka kommer vi försöka återgå i nya rutiner så Soppan kan slappna av, lära oss att hinna med att fixa hennes box osv haha! Men det ska nog gå bra!











Kom ihåg mig?