soppan, mer som sopan

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
Reptilcenter blah blah blah. Iväg till stall nummer 1 aka Soppan.
 
Fixade allt blah blah blah och red. Alltså det gick så himla dåligt?? Asså gick bra dit inga protester och så emn väl på gräsängen så var hon sig inte lik. Pigg som satan var hon och kunde inte tänka sig att lyssna på mej för fem öre. Hon tog inte alls ytterskänkeln vilket var jättedrygt för hon gick överställd hela tiden. Sen så fick jag ha typ megakort tygel för att hon inte skulla sticka iväg... Traven var dock värst idag. Hon drog upp huvvet och samtidigt som hon inte ville ta ytterskänkel så drog hon på och jag fick typ göra haöter (hmm såg nog hemskt ut) för hon ville bara springa iväg??? Skitdryg var hon verkligen sen typ sa jag till henne hela tiden "tänk Soppan tänk, vad ber jag dej om?" TÄNK MED HUVET!!! Galoppen var hon himla mystisk i. Första galoppen var helt fin alltså verkligen fiiin och sen alla andra galopper var bedrövliga?? Fattade inget. När det gick "bra" idag var när hon fick bestämma tempot själv och jag bara satt där med tyglar uppe vid hakan och mina armar var typ påväg att slitas loss. Sammanfattnig av dagens pass; katastrof.
 
Sen blev jag hämtad (Emma och Elin) så åkte vi till ÖG för de skulle komma ett nytt lass med hästar. Började med att vara med barnen inne och göra armband tills de kom haha. Aa, vad finns det och säga? Många söta ponnys (gillade mest åringen!) och shettisen såklart! Borstade lite på den med barnen och sen borstade jag osså på Cosmo som är den enda inridna. Ska rida han imorgon! 
 
Kom hem ganska sent hehe men ja, kul dag!
Den första bilden från vänster; åringen och sen Chili 
Sista (samma bild); Cosmo Star
 


Frida Horning    •  

Fin blogg! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?