du är allt jag bett om

¦ Stallet , Surprise , Vardag
Efter skolan där det idag var HLR och brandskydd så stack jag till stallet.
 
Kom till stallet och såg att understa tråden på ponnysarna hage levde sitt eget liv. Kollade lite snabbt bara så hästisarna inte bestämt sig för att fly hagen för såg dom såklart inte så fick ju lite panik men de stod längst bort så. Lagade det så gott jag kunde med ståltråd och eltråd men var typ jätterädd att det skulle explodera när jag satte på strömmen haha så rådfrågade i vår stallgrupp på FB men de tyckte jag skulle sätta på strömmen och sen alla bara "SMALL DE???" men de gjorde det inte haha. 
 
Iaf fixade Soppan och hade först tänkt rida till byn för 1) trodde paddocken var en sjö och 2) gräset var halt men när jag kom till stallet var paddocken typ helt torr?? Sen var himlen helt grå så kunde börja regna när som så red dressyr i paddocken för det var endå ett tag sen.
 
Asså hon var helt konstig (eller normal för att vara Soppan) det jobbiga med henne är att hon ALLTID MÅSTE KOLLA PÅ EXAKT ALLT så du har lixom skitstora problem med att få henne fokuserad och det är sååå drygt. Asså hennes öron var spetsade framåt och allt var typ jätteintressant så hon var helt stum och hård i munnen och tog typ överlänge innan hon gav sig. Fick typ spel så la till spöt på baken så bjöd hon på en bockning och sen så tvingade jag henne att gå typ aslångsamt i trav för hon ville bara full fart framåt så hon tyckte det var pest och pina så hon ville resa sig igen... Aja efter galoppen gick det iaf bättre för hon blev av med en del energi då. Galoppen gick bra men hon puttade ut sig extremt på volterna... Sen drog jag fram en bom på medellinjen fast så man kan rida en åtta över och så övade jag på galoppombyten. Det gick asbra, hon börjar fatta nu! Dessutom var det typ första gången hon klarade det över bara en bom utan att dne är upphöjd. Skulle öva på diagonalen med men det tyckte hon var för svårt så gick tillbaka till åttan och då gick det bra igen. Sen så öppnade himlen upp sig så började det vräka ner så avslutade innan vi blev heeeelt blöta...











Kom ihåg mig?