önskeinlägg; gymnasiet

¦ Gaby , Vardag , Åsikter
Kan ni skriva ett inlägg om gymnasiet? Jo klart! Ganska brett och vet inte bad du vill ha reda på men kan skriva om det vi går på nu!
 
Realgymnasiet går vi då på som är ett naturbruksgymnasium. Går linjen Djurvård (Sharon med NV spåret till) så det mesta kretsar kring djur på skolan och praktik. Jag Gabby har praktik två gånger i veckan, på måndagar på KRF (klagshamn ryttarförening) och på trosdagar på ArkenZoo Svågertorp. I skolan läser jag just nu enbart "vanliga" kurser som svenska, matte, biologi, engelska och samhälle och resten av dagarna är praktik. Sharon har lite annorlunda med praktik men det är för att vi är olika halvklasser i karaktärsgruppen.
 
Liten skola med en årskurs av varje. Sen är vi ju ca 45 i en klass så vi är alltid uppdelade i halvklass men hela klassen i sig umgås från båda klasserna. Går från halv nio till 10 över 3 de flesta dagar som spenderas i skolan, praktiken är lite annorlunda. 
 
Det jag gillar mest med skolan:
- Matkort (alltså vi äter på restauranger eller snabbmatställen och har ingen gemensam lunch i skolan)
- Mycket praktik (även fast jag inte alltid är peppad på praktik är det den bästa förberedelsen för yrkeslivet..)
- Många utflykter/friluftsdagar/studiebesök
 
Det jag gillar mindre med skolan:
- Vissa lärare (men har ingen jag ogillar denna termin)
- Dåligt med info och spridd info
 
Ja, så det är lite om min skola. Generellt sett trivs jag och tycker det är en bra skola för den som vill kombinera djur med t.ex naturvetenskapligt spår eller samhällesvetenskapliga ämnen! Någor mer du/ni undrar? Kommentera!
 
På bilden ser ni vår skola.











Kom ihåg mig?