you make my heart shake, bend and brake

¦ Sharon , Surprise , Vardag
Idag började skoldagen med at jag var en suffix, Gabbi en rot och två andra fränds prefixer och böjelser och tillsamans skulle vi dela upp lite ord. Det var roligt och tro det eller ej man lärde sig mycket lättare genom att vara fysiskt aktiv! Kanske var det också för att morfologi inte är så svårt hahah
 
Efter det hade vi naturkunskap, första för terminen då vi äntligen [eller inte så äntligen] fått en ny lärare. Han böjd på frukost bullar och choklad, annars snackade vi bara lite om vad ämnet kommer innehålla. Han verkade rätt så seriös med det hela men vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom ännu. 
 
På lunchen åt jag och L.E på sub, sen stack vi till banken för skulle sätta in pengar men det gick inte och blah blah blah så måste dig igen typ på fredag eller nåt. 
 
Efter lunchen hade vi engelska där vi jobbade självständigt och eftersom jag lyckades bli klar har jag ingen fredagslektion vilket också betyder att jag är ledig hela fkn fredagen !! 
 
Sist men inte minst var det samhälle så jobbade på självständigt där också. Dessvärre han jag inte bli färdig så ska göra den sista uppgiften hemma imorgon [suck] men annars gick skoldagen snabbt. 
 
K, som inte är så hästinsatt tycket att jag skulle tölpa med Soppan men eftersom TÖLTA bara går med Islandshästar tog jag hennes andra alternativ och reda travbommar och galoppbomar i paddocken istället. 
 
Soppan skötte sig jättebra, lite väl pigg och stark i galoppen emellanåt men jag lyckades korta henne till 6 språn, länga henne till 4:a och rida normalt på 5 språng så jag är nöjd. Travbommarna tog hon också bra, kunder varit lite mer framme för skänkeln men slutade på den fronten när jag var nöjd. Skrittade av skogsvägen och mockade sedan hagen i typ en timme. Tog en senare buss hem och har precis ätit varma mackor samt dushat!
 
Eftersom vi har sovmorgon imorgon ska jag jag gå och lägga mig tidigt och sova lääääänge för det tycker jag att jag förtjänar!
 
Gosh vilket långt inlägg uuhhh


Ida - foto & häst    •  

Himla söta bilder, älskar första :'))))










Kom ihåg mig?