7-grön-ställ dig framför tavlan

¦ Gaby , Stallet , Vardag
Myste ner BC och typ 2cm tjock is i vattenkaren i hagen.
 
Hade sovmorgon till halv 11 och hade matte. Jobbade och otroligt nog fattade jag vad vi höll på med enda tills slutet och då var det bara 10 min kvar + att jag fick till att vi skulle slutade tidigare bc lunchlektion.
 
Sista lektionen så tillverkade jag en loppa och skrev saker vi skulle göra under lektionen i klassrummet hihii. L skulle gå och stätta sig framför tavlan under en kortfilm om lemmlar visade hhaha men vi ville inte bli utkasstade så lät bli.
 
Åkte till stallet och fixade allt till Soppan och kvällen. Tänkte dra ett dressyrpass på ängen men Soppan hade andra planer. Kom dit och kunde inte få henne att gå lugnare än dragig galopp på minivolt så tänkte att jag tar en runda om åkern i galopp typ så är hon väll trött och så kan jag jobba med henne. Men Soppan fick syn på något (eller troligen inte hon brukar skojja med oss) och drog ner huvet och tvärvände så jag typ tappade ena stigbygeln och sadeln gled typ supermycket och var typ 1 sekund från att åka i baken men bc jag är så grym räddade jag mig. Spännde sadelgjorde medans Soppan taktade runt för de va det lugnaste jag fick till.
 
Red iaf runt två gånger för de va supermycket snö på långsidorna, asså typ 2-3dm (mycket för skåne haha) och de va kul att galoppera och trava där för hon lyfte så enorm på benen.
 
Red hem och fixade kvällen!











Kom ihåg mig?