me: going 100mph (100 mistakes per hour)

¦ Gaby , Stallet , Vardag
Hej salts!
 
Tänkte blogga för att jag lovade Clara igår oh har först tid nu. 
 
1 jan: Åkte till skogen med C och Kulan och A och Izac. Redan i stallet var både Soppan och Kulan på tårna, Kulan hade slitit sig och haft show på åkern och Soppan blev arg för att hon skulle åka med Kulan istället för Izac. Hon gick iof på hyfsat fort eller ja la spöt på baken och så traskade hon in.
 
Väl i skogen hade hon svårt att stå still. Lite som om hon samlat energi sen förra året haha skojja. Hon stack med mig 2 gånger varav den ena jag fick styra in i skogen för att stanna henne (de gick fasligt fort nästan som om hon blivit rädd för något) och den andra gången bumpade hon in i Izac för de fick tvärnita för de kom medtrafikanter. Alla tittade på oss som tokiga och en storhäst ryttare som red på en stig brevid sneade oss rejält haha. Aja det var kul och Soppan fick springa av sig och revanch mot Izac!
 
När vi kom hem hoppade hon ut på tre ben.... Hon gillar att möblera om i transporten så halva bakskon hade hon trampat av (innersidan) så fick bända loss hela skon... 2 dagar efter nyskoning!!! Men hon var inte halt så blev inte så arg på henne endå och M skulle endå komma till Kulan dagen därpå för han skulle ha nya skor så de löste sig.
 
2 jan: Åkte till stallet och fixade till Soppan coh Shanti sen red vi Shanti megakort typ för de var svinkallt och det gick inte att stå ut + underlaget var stenhårt. Soppan fick på sig skon och så var de med det. På em så stack jag till en kompis och sov över där, spelade Saboon och kollade serie och la oss vid 4.
 
3 jan: Vaknade vid 12, stack hem vid 1 och vid två stack jag till Triangeln och träffade lillan så åt vi på kina och frozen yoghurt och kollade lite affärer. 
 
4 jan: Åkte till stallet strax efter att jag vaknat vid 12. Fixade snabbt och sen red jag barbacka och i repgrimma på bortre rundan. Hon blev rädd för en stock två gånger och tvärvände i galopp men höll mig kvar, rädd för en röd plastpåse men hade tur för såg den före henne så när hon hoppade åt sidan var jag bered. Fixade snabbt och stack hem och sen fixade jag mig igen för att sticka till espresso house och hålla J sällskap i hans pluggande. Ploppade in med E och Sharon och sen kom S och så trallade vi runt på stan och sen käkade vi BK. Köpte två sommartröjjor på rea osså när vi endå befann oss på stan!
 
De va allt, imorgon så ska Soppan få prova transportskydd som vi ev ska köpa och så ska mamma med till stallet!
Och juste; blev arg på Harry så har dragit ner allt 1D ur mitt rum och unfollowat alla fanaccs på insta och tumblr för måste få ordning på mitt fangirl liv eftersom de helt klar hade gått för långt...











Kom ihåg mig?