barbacka i rapsen

¦ Gaby , Gif's , Stallet , Vardag
Hiay bunns
 
Idag var jag hos Soppan. Och hon var för mycket. Alltså nu har hon ju bara skritt men det fattar inte hon ju så när jag skulle skritta barbacka på korta slingan ville hon bara trava och galoppera. Men jämfört med grusvägen gick korta slingan galant. För hon ville nämligen inte änns gå förbi paddocken. Vi var nere i rapsen x antal gånger och x antal stgrigar senare så hoppade jag av och ledde henne. De blåste som attans så en grind som inte va stängd var värsta mardrömmen och pricken över i galde tuppen så Soppan höll ju på att skita på sig av skräck... Aja sen stretchade jag henne och masserade henne (grepp som vår massör visat för mig) och sen ut i hagen igen.
 
Städade bland våra saker i sadelkammaren och på logen inna jag stack hem och möttes av Ester och Clara på besök med BK!











Kom ihåg mig?