flying changes

¦ Sharon , Stallet , Surprise
Hiya huns
 
Imorse vaknade jag alldeles för tidigt känndes det som, halv åtta var klockan... Lyckades dock somna om (i mitt ljusa rum är det nästan alltid omöjligt)  så jag var alltså riktigt trött. När jag vaknade om (kan man säga så haha???)  kollade jag TVD och sedan åkte vi till stallet vid 11. 
 
Hjälpte snabbt Amanda med Isac för hon skulle iväg och vi var sena, men strax efter det körde dem iväg och då fixade vi Soppan. Hade redan bestämt oss för att träna på byten i galoppen  då det har varit ganska så dax att ta tag i det - och hon är generellt sätt väldigt fin i galoppen nu - så nu är vi redo för nästa steg. 
 
Började med bommar över medellinjen samt en på diagonalen. Hon var väldigt pigg och allmänt svår att hålla tillbaka samt styra, så fick jobba mycket med skänklarna för att reglera henne. Hon bytade fint över bommarna majoriteten av gångerna, det gäller bara att man gör en tydligt halvhalt innan bytet så går det. Tyvärr "hoppar" hon väldigt stort när hon byter och kastar upp huvudet, så nästa gång får vi sätta på martingal så hon kan börja sänka sig lite. Att ha henne samlad i byten är ett mål vi jobbar mot, och detta är trotts allt bara första ordentliga gången vi övar så det gör inte så mycket denna gången, men man kan ju börja ordentligt ändå.
 
Efter att vi lyckats byta över bommarna tog vi bort den på diagonalen och hon kunde byta även utan bom mot slutet av passet, så vi avslutade där. 
 
Denna veckan och förra har vi ridit väldigt ordentligt och ganska intesiva pass så nästa vecka blir det bara skritt i 30 minuter mån,tis & ons, sedan ökar vi det gradvis med traven och galoppen. Detta så hennes leder och muskulatur får lite vila och kan återhämta sig i ok takt, eftersom hon varit lite loj med bakpartiet. Ska även stretcha henne, som vår massör har sagt.
 
Efter ridpasset mockade jag hagen medan Gaby smörjde alla våra grejjer. Sedan städade vi alla tillsammans i stallet och röjde undan så det blev lite mer ordning på det. Ska eventuellt spraya taket också i sommar, men det får vi se mer med!
 











Kom ihåg mig?