snorhalka och strömavbrott

¦ Sharon , Stallet , Surprise , Vardag
Hiya huns!

Igår var jag i stallet efter tolv då jag slutar tidigt på torsdagar. Kom till stallet lite sådär halvt ihjälfrusen men efter att ha mockat i hagen och fixat allt i stallet så ar känseln i fingrarna relativt tillbaka. Tog in Soppan och broddade alla fyra hovarna med isbroddar då det är snorhalt vart man än sätter fötterna. Red sedan lite western på banan och det gick tyvvär ganska dåligt... men vad ska man förvänta sig efter fyra veckors uppehåll. Hade ju dessutom tagit fel ridwantar på mig så kunde inte hålla tygarna med en hand och då blev allt bara kaos... 
 
Idag var jag i skolan och hade matte på morgonen. Sedan satt jag inne hos min mentor och räknade matte i ytterligare två timmar, sen tog jag lunch för jag orkade ändå inte räkna något mer... Efter lunchen var det EntEnt kursen och där kollade vi film samt svarade på lite frågor. Blev lite missförstånd med två av våra UF-kompisar då de trodde att vi helt plötsligt skulle mura väggar, byta glas och tapetsera om istället för att tillverka t-shirts hahah. 
 
Hur som helst åkte jag till stallet vid tre. Tänkte att jag tar cykeln till stallet men det var halvt omöjligt på grund av isen... Men kom hel fram till stallet enbart för att upptäcka att vi hade strömavbrott. Tänkte - ok jag sätter på strömmen igen - nejdå, så enkelt var det ju inte. Strömmen var bruten i hela byn så det var ju inte så enkelt. Vi fick helt enkel städa och dona i mörker med pannlampor istället. 
 
Red därefter, lite engelsk dressyr denna gången. Gick suveränt, vågade till och med på mig att galoppera på banan trotts att det ser lite halvtaskigt ut där. Soppan borrade dock ner sinna små broddade hovar i sanden så det gick fint. 
 
Imorgon är tanken att jag ska kolla SPN och plugga lite till matte-provet och BIO-provet, sen ska jag försöka göra lite inlägg också! 
 
 











Kom ihåg mig?