Husdjurs-zoo

¦ Djur , Sharon , Vardag
Hamstern Alice, Cody och sist men inte minst finaste Simba!
 
Hiya huns!
 
Vet inte om vi sagt det tidigare eller inte, men nu under sportlovet så passar jag, Gaby, Ester samt Clara Kabelgården (där vi köpt Soppan ifrån samt ridit flera år... ni kanske minns om ni läst bloggen länge) så jag passade på att ta lite bilder på djuren (som inte är hästar hah) så här har ni dem! 
 
Har varit hos Soppan både i måndags och söndags och båda dagarna var det förfärligt väder, regn blåst och kyla men trots det så jobbade jag med någon twistad variant av Clinton Anderson metoden, och Soppan lyssnar faktiskt bra och jag är nöjd med det lilla vi har jobbat med. Ska defenitivt fortsätta och se var det leder! 
 
Här på gården som vi nu kallar "hemma" så har jag tagit på mig ansvaret jobba lite med en islandshäst som heter Maja. Problemet med henne är att hon tvärvägrar att gå och totalignoerar både skänkel, röst och spö. Hon är kollad av veterinär och inget är fysiskt fel på henne - det är helt enkelt en dum olat hon fått igenom hos förra ägaren. Den ska bort i alla fall, och samma där så har jag jobbat med Clintons metod.
 
I söndags (första passet) gick det sådär då hon knappt ville fram. Ester satt på och vi fick fram henne i någon koma-trav. Igår (måndag) så jobbade jag själv med henne för de andra tog sig en power nap på två timmar och det gick bättre. Hon travade lite mer utan att man behövde jaga på så mycket och hon tov även några få steg i galopp. Idag var tredje gången jag tränade. Det gick ännu bättre och hon galopperade hela varv på volt och traven var aktiv näst intill rakt igenom passet!
 


Rebecca Adnell    •  

Vilka fina bilder!

Svar: Tack så jättemycket!
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?