Dressyrpass

¦ Cute boys , Sharon , Stallet , Vardag
 
Hiya huns!
 
Som rubriken lyder så blev det ett dressyrpass för Soppans del idag. Stack till stallet vid tolv då jag slutar tidigt i skolan och eftersom min förkylning släppt en hel del så känndes det jätteskönt att kunna njuta av vårsolen och vårvärmen. 
 
Soppan skötte sig till störstadelen jättebra. Jag testade att rida med fast martingal och kännde att hon sökte sig sig mycket neråt av sig själv. Maringalen fick även henne att göra finare och lägre, samt mer avslappnade övergångar både från skritt till trav och trav till galopp. Dock var det första gången jag red med fast martingal så hon höjde huvudet till det tog stopp ett par gånger i början tills hon insåg att det var lönlöst. Slutsatsen är då att jag ska rida oftare med det tills hon hittar en stabilare och lägre form! Kännde även själv att jag själv red med stabilare och jämnare händer när hon gick lågt, vilket ledde till att hon tog ett bättre stöd på tygeln. 
 
Nu ska jag värma mat, kolla youtube och sedan kolla Guaridans of the Galaxy! 
(Bilden bc det är jag varje dag till mina fellow klasskompisar)











Kom ihåg mig?