Plant trees while you search the web

¦ Natur , Sharon , Vardag , Åsikter
ECOSIA / ECOSIA / ECOSIA / ECOSIA
 
Som en del vet är jag en enormt stor djurvän och naturvän. Dagligen förstör vi människor världen och fler och felr djur- och växtarter utrotas. Det leder såklart bara till negativ verkan på ekosystemet som sedan i slutnädan kommer leda till att välrden inte håller sig hel. 
 
Jag hittade av ren slump denna sidan på facebook och har enbart hunnit använda den ett fåtal gånger, men av vad jag sett hittils har allting fungerat suveränt (och lika bra som på google) så jag ville dela med mig av den här också. Pengarna får de in genom reklamerna som visas, vilket betyder att man gärna får stänga av Ad-block eller anra likande tillägg på deras domän. Men jag har även testat att ha ad-block på som jag söker och de visas fortfarande reklamer (typ resebyråer om man söker på land, butiker om man söker på kläder o.s.v) vilket borde betyda att de får in pengar trotts ad-block.
 
Det är ett tillägg för chrome som gör att sidan blir din standard sökmotor, och varje gång du söker något planteras det ett träd för sökningen. Vad jag själv kan se tycker jag att det verkar trovärdigt. Sidan har blivit omnämnd i bland annat The Guardian, och de redovisar även månadsvis var pengarna de tjänar in går till. 
 
Man använder sidan precis som Google, och man kan söka på både bilder, nyheter, viodeor och liknande - som på google. Man kan välja vilket land man vill söka från, tillexempel USA om man vil ha amerikanska sökresultat, eller Sverige om man vill ha svenska sökresultat. Det skiljer sig på samma vis som om man använder Google.co.uk eller Google.se. Jag är ett fan av engelska sökreslutat då de i min mening ofta är bättre! 
 
Så som sagt tycker jag att det kan vara värt att lägga till i sin Chrome (om man nu använder sig av den webbläsaren). Det är kostnadsfritt och lika bra som Google, så om nu inte planteringen skulle stämma helt förlorar man inget på det. 











Kom ihåg mig?