Pay & Jump

¦ Gaby , Stallet , Vardag
Banan igår.
 
Hiya huns!
 
Om det var oklart (vilket det måste ha vairt eftersom jag inte nämnt det) så var vi på en P&J igår! Tyvärr inte med Soppan då vi inte fick tag i en andra transport. Jag hoppade dock Zeta en runda! Allt gick bra tills framridningen, hon var lugn och superfint, lyssnade galant. 
 
BURF har ju två ridhus, ett pyttelitet (kunde bara skritta och trava där inne för de va så mini) och ett lite större. Framridningen var i lilla och framhoppningen i de större. Direkt när jag kom till framhoppningen började hon tagga till. Sprang fort i galoppe, drog mot utgången, gick inte och stanna bra... Hoppade fram lite lätt och det gick okej, en vägran första gången på oxern. Ville ha henne lite trött så hon inte skulle va bananas på banan... 
 
Väl på banan så gick det mindre bra (80cm). Första hindret kom vi fint på och hon hoppade super. Till tvåan gick det okej men kom lite nära på hindret men rev inte. Sen kom den dumma svängen till 3:an. Jättedålig sväng (se bild) och speciellt för Zeta. Hon springer alltid på efter ett hinder och kommer ibland in i travar-trav och sen går det utför. Så blev en kass väg till det hindret så hon vägrade. Sen tramsade hon lite till och vägrade två gånger till på samma hinder. Det svåra med henne är att hon kommer i superfin och bra galopp, allt känns då bra men sen vägrar hon endå! Vi kom över på fjärde försöket och fortsatte till hinder fyra som hon hoppade direkt. Hinder 5 hoppade hon också men sen en till vägran på hinder 6. Hoppade när jag styrde på det en gång till och sen tog hon sista hindret bra. För ponny är troligtvis svängen till 3:an inte lika klyddig men för storhäst tyckte jag den var för ogenomtänkt. Dessutom använde de inte hela banan som jag tyckte va synd. Lite synpunkter har man såklart alltid på vad en klubb kan göra bättre till nästa gång!
 
Trotts detta är jag faktiskt nöjd med henne. Det var hennes andra gång någonsin som hon hoppade den bana samt första P&J:en någosin för henne. Köpte en rosett till oss endå för att boosta bådas självförtroende! Bilder samt film kommer troligt vis senare!











Kom ihåg mig?