blackbird

¦ Sharon , Stallet , Surprise , Vardag
 
Hiya huns!
 
Inte blivit någon bloggning på ett tag för att jag inte har haft tid och det har inte heller hänt något märkvärdigt sedan sist jag bloggade. 
 
Vi har haft tacokväll med tjejkompisar och spelade även lite Monopol och det var mysigt. Sedan har jag även hunnit få ok av min sjukgymnast att få vara i stallet upp till 3 dagar i veckan samt fått tid till tre olika radiologier som det så fint heter när man pluggar medicin i skolan. En CT, och två olika ultraljud ska dom göra så jag hoppas att vi hittar något så att vi kan gå vidare. 
 
Soppan har motionerats och idag var hon så fantastiskt fin att rida! Red dressyr och lånade Esters dressyrsadel så får mycket bättre förutsättningar i den för att samla henne högt. Vi har ju envisats med att rida henne långt och lågt i snart två års tid och det har ju blivit lite jobbig när man då vill rida ihop henne, särskilt i hoppsadeln som gärna underlättar en lättare sits. Men hur som helst så var hon väldigt lätt i handen idag och det var skönt. Hon gick även på bra frammåt, särskilt i slutet av ridpasset. Tränade mycket på att få henne lite mer rak i sin form i höger varv eftersom hon gärn överböjder halsen och huvudet så fick jobba mycket med yttersidan för att räta ut och då kändes det lite mer stabilt också. Sedan rusade hon lite väl i galoppen i vänster varv så fick göra lite tempoväxlingar för att få kontroll på bromsen, men överlag var det ett mycket lyckat pass!
 











Kom ihåg mig?