We’re stranded on a planet that is designed to stress me out

¦ Sharon , Stallet , Vardag
Soppan idag! 
 
Hiya huns!
 
Var i skolan idag på en föreläsning på morgonen. Den skulle ha slutat tolv egentligen men föreläsare var snabb med att gå genom powerpointen så slutade strax efter 11. Tänkte då att jag skulle hinna med tåget 20 över till stallet men of fucking course var det inställt utan någon som helst förklaring. Så jag väntade på stationen tills nästa gick och kom till stallet i alla fall en halvtimme tidigare än planerat. 
 
Det var kallt af då kylan tagit sig ner till oss här i södra sverige också. Var ju då inte riktigt förberedd för sådan kyla så mina stackars tår hade jag knappt någon känsel i när jag stack från stallet typ två timmar efter att jag kommit dit. Tog in Soppan först då hon stod nära grinden och longerade henne i dryga 30-40 min. Hon skötte sig jättefint och hade tydligen en hel del energi då hon började galoppera så fort jag släppte ut henne på linan och så ville hon inte sakta ner. Sedan när hon hade fått sitt shit together kunde jag trava henne lite och skritta. Hade chambonen på och hon säkte sig så långt och lågt i alla gångarter! 
 
Kom hem runt tre och gick och handlade. Bakade lite bröd till mig själv bc LCHF. Har nog nämnt att jag från och med i år inte ska äta kolhydrater och min kropp bara - hah you thought!!!!. Fick massa utslag på kroppen och först fattade vi inte alls vad det var. Slutade tvätta mig med olika tvålar men blev ju inte ett dugg bättre. Läste på lite och det heter Ketos-utslag. Ovanligt men händer då kroppen går in i ketos (vilket är bra för då bränner min kropp fett som energi = viktförlust, vilket INTE är varför jag "dieterar" men ni fattar) det sura däremot är att man endast kan göra sig av med dessa kliande blåsor genom att gå ur ketos och det är ju inte precis vad jag vill. Äter typ en frukt om dagen för att lindra det lite men har fortfarande dem kvar. Lite roligt ändå. Kan ju bokstavligen säga att jag får utslag av att inte äta socker! Hahah!
 
Bortom ketosutslag - handlade och bakade bröd. Åt. Sedan satte jag mig en stund vid min stationära och kollade tumblr. Fick upp massa HD-gifst från Thor: Ragnarok så tänkte - den måste finnas uppe på någon stream-sajt it HD och hittade den!! Så har kollat den igen. Lätt en av mina favorit filmer från Marvel!
 
Inser nu att det blev att aslångt inlägg (mot vad vi är vana vid) men I guess när jag har lust att blogg händer det tillräkligt i mitt liv för att skriva såhär pampigt!











Kom ihåg mig?