Hö i stora lass

¦ Sharon , Stallet , Vardag
 
Hiya huns!
 
Hästfolk (och andra också förmodligen) vet om att birsten på hö, silage och all annan form av grovfoder är det enorm brist på i år. Men så igår hittade Gaby en annons på FB om någon som sålde Polskimporterat hö bara 8minuter från stallet så vi panik ringde till säljaren och Ester och jag fick i uppdrag att hämta hem 6st 240kg balar idag eftersom vi var lediga.
 
Så vid 8 bar det av till stallet. Vi tog in Soppan, Fairy och Benny då jag skulle rida och de andra nämnda har problem med sina vita ben av solen och skulle därmed stå inne. Jag red lite snabbt och Soppan var as-stark i ytter och tog inte min innerskänkel så det var inget bra ridpass. Men hur som helst, vid 10 körde vi till Ester jobb, OKQ8 för att hämta släp. 
 
Köpte RedBull, tog nycklara till släpet och fick även ett par pekan-nötskakor då de var en nyhet. Hade lite problem med att få ljusen på släpet att fungera men så småningom kom vi iväg och möttes av två killar som hjälpte oss på med två balar. 
 
Vi klättrade på balarna för att få av dem i stallet, använde linor för att rubba dem och bokstavligen slängde hela vår vikt på dem för att få dem dit var de ska stå. Men vi lyckade och vi är helt fkn grymma. Kalla oss riktiga hö-bondar nu.
 











Kom ihåg mig?