"Du kan få alla nycklar, och alla larmen, från alla avdelningar om du vill"

¦ Sharon , Stallet , Surprise , Vardag
Först var inte snön så poppis...
 ...men sen var det ju faktiskt lite roligt
Hjärtat
Hiya huns!
 
Oj oj oj, tiden SPRINGER iväg. Bloggade ju senast efter GHS och sen har jag verkligen inte haft någon tid ALLS över. Jag går upp 05:15 varje morgon och så kommer jag hem vid fem och då sätter jag mig och pluggar och äter och sedan måste jag gå och lägga mig redan kl 20 annars kommer jag fan inte upp på morgonen. Så ja, bloggen måste jag tyvärr prioritera bort, även fastän jag vill blogga. Nu händer det ju för en gångs skull en del nya saker när jag är på min VFU.
 
Har fått sticka sprutor och dela mediciner, och jag har lagt om sår och hjälpt till på avdelningar där USK behöver hjälp. Och så delar jag ut papper ock dokumenterar och så har jag tagit prover och allt som hör till. Hur roligt som helst! 
 
Igår var jag även på den avdelningen där patienter med demenssjukdomar bor och generellt är där en ganska lugn stämning så jag och uskarna satt och pratade lite och jag skrattade en del för de är så roliga. Rubriken är ett citat, larmen och nycklarna till rummen (de har sånna chip till varje rum) är inte så poppis så när en usk frågade en annan om nycklar blev han genast erbjuden en del. Sedan är det också bra att snurra om huvudet innan man går från jobbet så att man inte börjar prata med alla man ser på gatan enligt en annan som jobbar där, så om inget annat har jag ju i alla fall väldigt trevligt.
 
Kom ju också en jäkla massa snö igår, så jag vart ju fan tvungen att skotta mig in i stallet och skotta stallplanen så man kunnde rulla börarna till gödselstacken! Sjukt vad det kom snö. Gaby red i meterhöga snö idag på sina ställen och Soppan vart tydligen jättepigg och jätteglad för snö-pulsande.
 
Imorgon är jag "ledig" men ska plugga hemma hos en klasskompis. Och så ska jag sova länge har jag tänkt mig.
 











Kom ihåg mig?