we'll get a coffee in shanghai

¦ Djur , Formel 1 , Sharon , Stallet , Vardag
 Penny som jag var ute med här om dagen & Max från nattens P1!
 
Hiya huns!
 
Min geriatriska VFU är nu avklarad och jag är godkänd! Skönt att ha det klart, så jag kan fokuser på tentor och andra teoretiska uppfigter tills jag ska ha praktik på kardiologen vill säga ;) Jag ska ju dock tillbaka till boendet där jag praktiserat i sommar då jag fått jobb där! Ska jobba i stort sätt hela sommaren och om jag vill och känner att jag har tid så tror jag nog att jag vill ha kvar det som et extrajobb även när höstterminen drar igång igen! Känns också skönt att ha jobbet löst för i år. 
 
På andra noter: Igår var jag i stallet. Hade bytt intaget från idag till igår så fixade allt som man fixar när man har kvällspasset. D.v.s. kraftfodret till alla hästar, morgonhö till alla hagar samt vatten till alla hagar. Red dressyr på banan, gick bra men det var vått som fan så blev ofattbart lerig. Men Soppan skötte sig bra för det mesta. För det mesta går det aldrig sådär skitdåligt längre tycker jag, men såklart har vi massor kvar att öva på. Tillexmepl byten i galoppen, och skänkelvikningar. Däremot har hon vlivit jättefin och mjuk i galoppen i båda varven, men sämre i traven i väsnter än vad hon var innan. Så hon har sina dagar, men överlag känndes det bra.
 
Inatt, runt två tiden kollade jag och Gaby P1 i Melbourne, eftersom F1 säsongen änligen börjat! Det gick rätt bra för RBR (Max och Dan som vi hejjar på då), max slutade på p3 och dan p6 i första omgången så det är helt okej. Hade velat ha dem båda topp 5 men det är ett tag var tills finalen och bokstavligen ALLT kan hända. Sen gick vi och la oss igen vid typ halv fyra men jag vaknade strax efter sex igen och kunde inte sova längre så jag satte på sky sports igen och kollade P2 också där Max slutade p2 och Dan p7.. Dock flaggaades det rött under P2 och Dan saktade tydligen inte ner farten så mycket som han borde gjort så nu har han fått en 3 grid penalty för det vilket betyder att han måste satsa allt för att få en bra startposition på sndag D: Synd annars att Dan sjönk i rank men bra att de annars håller relativt stadiga positioner. Inatt är det P3 men har inte bestämmt mig om jag ska kolla den. Imorgon vid 7 börjar qualifyings så de ska jag klart kolla och sen på söndag morgon är själva Grand Prix! 
 
Idag ska jag och Ester gå på stan. Vill kolla lite allt möjligt. Och köpa någon ny bok att läsa! Har även bokat biletter till premiären av Infinity War! Så taggad!











Kom ihåg mig?