soppsikaloppsi

¦ Gaby , Stallet , Vardag
Bilder från igår!
 
Hiya huns!
 
Igår efter jobb så hade jag och Felicia bestämt att ses i stallet. Skulle dressyra med Soppan (har inte ridit ordentligt dressyr sen säkert två månader tillbaka?!!) och det gick väll inte helt som tänkt. Hade med chambonen för skulle ha balans på lina så tänkte det var bäst så. Men innan jag satte på den skulle jag värma upp och hon var seg och irriterad på mig och dressyrspöt. Hon swichar alltid med svansen när jag petar med det och man inte ridit dressyr på ett tag (ponnyston..) för hon..är Soppan. Som sagt var hon seg så fick bara jobba på massa tempo i början. Sen satte jag på chambonen och hon vill alltid i början envisas med den och det gjorde hon såklart igår med. Galoppen i vänster varv gick endå okej men när jag skulle byta till höger var hon katastrof. Hon tog inte ytterskänkeln och flöt ut hela tiden så fick ha spöt ytters för att få in henne. Sen så fanns det inget som kallades lugn och sansad galopp utan det var bara räser och fram. Som inte riktigt går hem hos mig dp det var bara att styra in i allt som stoppade henne tills hon fattade hur en lugn galopp går till. Fick hålla in henne så himla mycket för så fort jag släpte lite så rusade hon iväg från mig. Efter massa galopper senare fick jag nöjja mig och så fick Felicia rida och det blev tempoväxlingar i alla gångarter och lite barbacka på slutet. Tänker alltid på teletubbieland när jag ser våra gröna kulliga hagar haha...
 
Mockade hagen lite osså innan vi stack hem! Idag är jag ledig för jobbar helgen så ska gå och fixa nytt id-kort och ses med Felicia på stan igen tror jag! Nästa söndag är det P&J på Bökeberg och sen har jag kollat på en till jag så himla gärna vill åka till men ska se om det är möjligt för medryttarfamiljen osså! Annars ska flytten börjas planera osså då vi sticker till nya platser i slutet på Maj!











Kom ihåg mig?