video från pay and jump 13/5

¦ Gaby , Movie Studio Platinum , Surprise , Vardag
Första bilden är tagen av Clara Nilsson.
 
Video från söndagens Pay and Jump.
 
Det var ju inte vår bästa runda om man säger så... Ute i paddocken så var det jättedammigt och Soppan börjde hosta lite så ville inte rida där jättemycket. Framhoppningen var i minsta laget med fyra stycken där inne och fick inte till en enda distans till något av hindrena där och en ledde till en vägran. Väl inne på banan var hinder nummer ett vid sargen och Soppan vill gärna titta upp dit men då kommer hon inte rakt vilket gjorde att hon med A sprang förbi en gång. Jag lät henne titta på det två gånger och kände hon gick snett så där var jag direkt på henne att hon skulle hoppa hur som därav att jag inte kom helt med i språnget. Hinder två kom vi egentligen super på men blev igen en retfull rivning med bakbenen. Hindre tre, fyra och fem gick bäst och till hinder sex blev det lite nära på och så hoppade hon onödigt stort. Hinder sju och åtta var vi båda helt från varandra och är egentligen bara glad hon inte vägrade på dem. Soppan var pigg och drog på och hade svårt att få tillbaka henne så nästa gång ska jag ha bröstan med martingal tror jag nog. Jag är inte helt missnöjd med rundan men nu i efterhand så finns det ju så mycket man ser som man kunnat göra bättre! Nej men vi taggar till nästa P&J (blir nog i början på Juni som vi planerar nu) och där kommer vi igen hoppa 80cm då!
 











Kom ihåg mig?