En uteritt

¦
Kan börja med att ursäkta för dålig bloggning. 
 
Iaf, åkte till stallet kl 4 med Ella ( skulle provrida Narisa och eftersom vi känner henne hängde hon med idag ) och Clara. Fint väder = uteritt!
 
Kan börja med att Fiona kom fullt galopperandes mot mej i hagen med spetsade öron så det gjorde mej glad, ävan fast hon kanske var intresserad av nått annat än mej haha. Sen inne så hade hon lite bråttom och ville inte stå på sin plats men sedan kom de andra och då blev det bra. Sen när jag skulle tvätta av hennes ben så ställde jag vattenhinken tillräckligt nära hennes huve ( inte med meningen då ) och då börjar tussan dricka hihi. Så hon får dricka lite mer av det vattnet sen så fyllde jag nytt i en annan hink så drack hon där haha x) Sen så började hon leka med vattnet och skvalpade runt det i hinken och stoppade ner mulen i vattnet hehe söte.
 
Sen då gick vi ut och hoppade upp. Väldigt fint och soligt ( och varmt ) var det och det känndes bra. Eftersom hon hade vilat igår så trodde jag hon skulle va jättepigg och bocka och ha sej men inte det inte, hur lugn och fin som helst idag! Lite mer framåt än vanligt men det blev precis lagon med fart :) Hon ömmade ganska mycket så hon ville inte riktigt ta ut på steget och därför så tror jag även hon skötte sej bra. Tog en länga i trav + lite galopp först. Sedan så ville Clara rejsa med Ella och ja jag fick ju hänga på så bra jag kunde ( Fiona ömmade ju + att hon inte är nån riktig galoppör hihi ) men hon tog minsan i idag! Hon sänkte verkligen huvet och gasade för allt hon hade och det var knappt så jag fick stop på henne när vi hunnit ifatt de andra. Sedan var jag tvungen att korta mina läder haha.Tog ett rejs till och faktist så hamnade vi inte alls långt bakom =) Sedan så skulle vi trava men det blev galopp halvt om halvt haha ala hästarna gillade vädret och var framått idag! ( vilade igår ). 
 
Red hem, stötte på en traktor med sån skördegrej där bak som hade taggar och Fiona trodde vi skulle gaffla henne så hon var ju tvungen att hoppa ut i bondens åker haha.. Men han förstog att de blev rädda, jag menar vem blir inte räd för ett grönt stort monster med taggar där bak?
 
Kom hem, gjorde iordning henne och så fick hon gå in i boxen och mumsa på sitt hö :)
Tre bilder från idag!
Hennes bäbis-huvud asså +_+
Haha, satte på en huva ifall att det skulle börja blåsa ni vet x)
 
Sedan hämtade Ellas pappa oss så kom hem ett bra tag tidigare meeen så skulle vi äta och bla bla.. 
 
Ska se om jag kan göra nått tidsinställt tills senare idag =)
 
/Gabbi











Kom ihåg mig?