Hopp och dressyr

¦
Kom till stallet, plockade fram Narisas saker och gick och hämtade henne i hagen. Fick en sån sommarkänsla, hästarna står utan täcken och grimmor och jag hade ingen jacka utan kofta och det var vindstilla. Och sen efteråt fick hon mat i stallet innan jag släppte ut henne precis som på sommaren :D
 
Iaf, ridpasset. Började rida fram, bågar, volter och skänkelvikningar. Stort steg har hon så var helt ovan jämtemot Fionas så tog en stund innan jag rättade till mej. Hon är en ganska stark liten dam och idag var hon även stel i höger så gjorde mycket volter och sånt. Men måste säga att hon gick väldigt fint, nästan nere i form hela tiden! Arbetade henne i båda varven och tog sedan några varv i galopp i varje varv. 
 
Sedan så ville jag hoppa. Kände på mej att det var ca 1 vecka sedan sist så tog fram ett hinderstöd och en pall och koner och staplade dem på varandra haha. Började på ca 50cm först sedan höjde jag till 65 och sist till ca 80. Gick superbra och gillar verkligen Narisa i hoppning! Hon må hoppa en ur sadeln men till slut fick man in hur hon hoppade och roligt nog blir hon mycket finare i munnen vid hoppning. Satte fast min mobil i bjälkarna så filmade när jag hoppade men filmen blev väldigt suddig och så fick jag hoppa av (kom fel så hon rev) så trillade bommen hela tiden.. x)
 
Iaf sedan tog jag undan hindret och dressyrade lite till och der gick jättebra! Sedan tog jag in henne och gjorde iordning henne + gav henne sin mat. Hon tar sån grym lång tid på sej att äta upp, spiller ut hälften och sedan var jag tvungen att hälla över det till en större span då hon höll på att hälla ut allt från den mindre hinken. Släppte ut och fixade iordning hennes saker i sadelkammaren! Det bästa är nog att hon har en hoppsadel så jag trivs super i den hehe.
Ja, man ser att det är en häst iaf..? Vart väldigt mycket frame med handen till en början då hon hoppar lite skumt ibland och hon blir lite såå när man råkar dra henne i munnen.
Ungefär 80 uppskattade jag det till.
Så rev hon en gång för hon hoppade av lite tidigt. Sedan det att hon hoppar väldigt mycket mot sargen vet jag inte varför men när jag kom i svängen så ville hon inte riktigt lyssna på mej så (man ser på videon att jag försöker styra henne mot mitten) för hon är ganska stark så istället för att klydda till det för oss så lät jag henne hållas där.. =)
 
Inlägget blev försent pga att pappa kom och kollade på WC hoppningen och fick pausa lite då och då för att göra nått med lillasyrran!
 
Imorgon så rids hon ut av Cajsa (Clara, Cajsa och Ester) passar gården så de undrade om de kunde låna henne till en uteritt och det passade bra.
 











Kom ihåg mig?