Hoppträning 30 April

¦
Skrittade fram ute och inne började vi trava fram över bommar. Hon gick som vanligt fin men fuck vad stark hon var idag. Asså sjukt har aldrig ridit en starkare ponny. Inte nog med att kimblewicket redan var på det näst skarpaste hålet så kunde jag inte få stop på odjuret. Alltså hon kunde varken stå still eller och när vi skulle ut på spåret så flög hon av i galopp och jag fick hålla mej så gott jag kunde. Värsta dragkampen. Skyller på att hon fick dubbelt foder igår. Men nog var hon duktig förutom att hon testade min styrka.
 
Hoppade först komination med ett vanligt plank på kanske 60 och sedan en bred (för mej) oxer på som högst, skulle jag gissa på 90. Tog det några gånger, hoppade allt idag men stark som en oxe. Sedan byggdes det om till studs, tre studs med låga kryss. Gymnastikhoppning och ponnyn var glad och hoppade! Blev både utan stigbyglar och utan att hålla sej till slut! Gjorde även lite "nybörjarbalansövningar", kaptensvändning, jorden runt och sånna nudda hästens öron grejer. Travade och skrittade av.
Ester och Narisa.
 
Vet inte om Sharon har sagt det men på fredag eller lördag kommer vår nya ponny!
 











Kom ihåg mig?