Ponnytrix

¦
Jag och Sharon är sugna på att lära Soppan nått trix. Hon bugar ju redan i hagen aka står på sina framknän så buga borde hon lära sig hyfsat kankse..? Sen nått enkelt som puss och kankse lägga sig ner..? Varken att lära henne stegra eller nått som vinka kan hon ju lättare använda emot en. Sen kommer vi väll vilja kunna rida lite i grimma och så ni vet men det brukar sällan vara några problem :)
 
 


Ester    •  

Jag tycker ni kan lära henne nåt ganska enkelt som typ puss, och kanske ja och nej (typ nicka och skaka på huvudet när man frågar henne nåt hade ju vart så gulligt!! Cx inte för att jag vet hur man lär hästar det men ja) och sen lite större saker som typ buga C:

Svar: Ja du får hjälpa oss hihih :'')
Sharon Eden America Hajny

Adelina    •  

Ni kan lära henne kram! :) Jag lärde en lektionsponny det och vi upprepar det varje söndag minst och det sitter! :)

Om ni söker på youtube så finns det en video där de visar hur man lär hästen att le. Man tar något hästen inte ätit innan, sen så gör man ett kommando som man ska använda, så brukar hästen le för den okända smaken. Då ger man massa med beröm och gör om det tills det sitter.
:)

Svar: hahaha ja, ska läsa på lite om sånt x) tack!
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?