Pigg och osmart ponny

¦ Surprise , Vardag
Red till paddocken idag och hade markarbete/hoppning.
 
Värmde upp med gramanen och gjorde henne mjuk och fin. Underlaget var på gränsen men det funkade endå helt ok. Hon var ganska nyfiken på de andra hästarna i hagen brevid. Hon hade farten med sig idag och lyssnade fint på mig. Gramanen får henne lite bakåtdragen och hon vågar inte ta ut på steget så mycket än. Började sedan trava över fyra bommar och det gick bra. Skrittade över tre bommar i en solfjäderform med.
 
Höjde upp de fyra bommarna på varanann sida och travade över dem. Fina luftiga steg! Gjorde det 2-3 gånger sen så byggde vi om det till en lite kombination med ett galoppsprång mellan och satte en bom i mitten av den och en ett galoppsprång innan första hindret. Trodde först inte hon skulle fatta (hon är ju typ känd för att vara osmart) men hon lyckades sätta superfina språng alla gånger! Var lite stolt där haha :') Hon var riktigt sugen på att hoppa idag för hon sköt ut i en sån stor och snabb galopp så kunde flera gånger inte styra henne då hon bara rusade in (klarade det dock...) och hoppade. Sen så gjorde vi en liten oxer på typ 50-60 med en galoppbom 2 galoppsprång innan hindret då jag verkligen kände det hjälpte henne att förstå var hon sedan ska hoppa av. Här sprang hon bara ännu snabbare på som resulterade i att vi kom in för snabbt och snävt (kunde inte svänga undan henne fö hon bara sparng mot hindret) och hon sprang förbi. Återfick kontrollen och tog två bra (stooora) språng sedan. 
 
Avslutade med att dressyra lite till. Testade utan gramanen först men det funkade inte alls så satte på den igen och så blev det bättre.
 
Sen skulle vi lämna paddocken och så ingången har två brädor där den ena är i höjden av min magen när jag sitter på henne. Står där framför en stund, knäpper jacka, fixar ridtäcket osv, TROR NI INTE HON FÅR FÖR SIG ATT GÅ UNDER PLANKAN?! Slutade med att jag på något sätt kastade mig av och plankan var i två bitar. En nöjd ponny står sedan och tittar på en... Fick hitta en ny planka sen..
 
Aaa, red hem och fixade henne. Städade vår skåp (behövligt) och sen red Laura Batman. Åkte heeeem i mörkret :(
 
En bild från idag så får ni fler sen!
 


Ebba    •  

Det med grinden..
På ett ställe där jag red några gånger fanns det ett ställe där man knöt fast hästarna när man fixade dem. Det var typ två trä pelare? Med en liten typ "stock" på.
Och jag red en shettis som kunde gå under där..
Så när vi galopperade runt lite så skenar han dit och jag vägrar hoppa av så vi fastnar där och jag kvävs (inte så att man dör men ja hoppas du fattar) och sen typ drar han sig igenom och jag glider av och han springer iväg.. Lyckat va? Haha :)

Svar: haha xd
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?