flyga

¦ Andra Hästar , Stallet
En av medryttarna i ög var där helt själv så hon undrade om jag kunde komma så varför inte?
 
Tog tolvbussen till ög och väl i stallet så snackade vi samtidigt som jag fixade Zwier. Skulle hoppa lite och han var så himmla duktig! Han var fin hela passet, var lite fånig framför en oxer så jag kom lite efter men i helhet så hoppade han jättefint och vägrade eller tvekade inget. Slutade med en oxer på 1m som jag tog några gånger och han hoppade den så bra! Det känndes som att styra mot en mur men han bara hoppade och klarade det varje gång, inga rivningar. Han är verkligen en guldponny. Skrittade av ute och sen så skulle Rebecca ha Vinnie i ridhuset.
 
Inte lång efter frågade hon om jag ville sitta upp så gjorde det. Hon har blivit lite rädd vid uppsittningar sen en incident så det fick jag träna på mycket med henne. Men när jag väl kom upp så lyssnade hon fint. Skulle bara känna efter vad hon gjorde om man testade att få ner henne i form och visst, det blev ingen form eller så men hon stretade inte heller emot. Efter lite trav osv skulle jag testa en galopp och eftersom hon varit halt och börjat sätas igång nu typ denna veckan och lite innan + så har dom åkt av henne ganska mycket. Började med att hon inte alls ville galoppera och sen när jag nästan fick fram henne i galopp fick hon spratt så hon tvärnitade och drog ner huvet och gjorde en 360sväng så jag åkte i backen. Inget hände och slog bara i höften och huvet lite. Ridpasset slutade efter ca 15 min därfå för det var först då jag kom upp när hon inte flippade ur.
 
Hjäpte Rebecca att hämta ner hamlbalar och strö ut dom i lösdriften och sen så stack vi hem! Sharon och Ester hoppade på bussen i v.i och nu har vi kommit hem!
Och nä, min hoppsits är inte i världsklass.












Kom ihåg mig?