från 1 till 7

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
bläiga ponny idag. 
 
ester fotade mig och clara när vi red på en stooooor(t) gräsäng/fält som vi inte varit på innan. soppan var inte alls rolig faktist. hon tyckte stället var helt otroligt och skulle bara ha huvet högt och kolla runt sig hela tiden. hon ville inte alls ställa sig och lyssna för skänkeln och ännu mindre att arbeta rätt. hon var jättestel och stark som en oxe så det gick rent åt skogen första 80% av passet. kan ta på mig en del av ansvaret där själv för värmde upp henne dåligt och ville bara att hon skulle arbeta direkt utan att lixom värma upp henne ordentligt. dessutom var det ett tag sen jag dressyrade med henne och hon tyckte nog det verkade roligare att kolla omgivningen än fokusera på arbetet. efter galoppen (som hon lyckades fatta fel typ 5 gånger även fast jag var övertydlig) och ett galopprejs (där hon var allt annat än snabb...) så blev hon mycket bättre. behövde inte hålla lika mycket i tyglarna och bara fingra lite och så kunde hon hålla formen stadigt ett tag. lite sådär med att hålla formen när jag bytte varv och så var hon litet slarvig med att få ut baken också samt ganska seg. fick inte fram henne så mycet som jag önskat men så fort jag sköt på så blev hon stark och trodde hon bara kunde dundra fram. men efter ganska mycket jobb och en ponny som inte ville släppa gav hon sig ganska bra i typ 10 min. ester fotade lite fler bilder när vi red en liten bit på slingan vi gillar sen red vi hem.
 
fixade henne och så bytade jag ut henne mot vinnie. vet inte riktigt vad jag ska säga om idag bara att vi kommer få ta mycket från början. hon är verkligen rädd för uppsittningar nu och blir jättespännd och nervös när man ska sitta upp. när man väll är uppe går det jättebra så ska öva mycket på uppsittingar och få det till en bra upplevelse igen. på uppbindningsplatsen så stod hon jättelugnt och fint och skötte sig, ja hon skötte sig jättebra förutom uppsittningarna då. men kan inte skylla det på henne. longeringen gick bra och sen fick ester och clara hjälpa mig när jag skulle sitta upp. hängde lite på henne först och satt upp en gång på henne och skrittade lite. fick massa godis efteråt och så fick hon komma ut i hagen. sen myste jag bara med BC som typ somnade i min famn helt gulligt. strax därefter blev vi hämtade.
såhär såg de 80% av ridpasset ut....











Kom ihåg mig?