i wish i was a cool kid

¦ Stallet , Surprise
but ima not.
 
skojja, men en "klasskompis" (från 9b då) kom över så snackade vi och lekte massa med misha och sen skulle jag till stallet kl 1 med ester. tog pennyn och åkte på den till stallet, så härligt för vägen är ny asfallterad fast sen kom en backe så det gick jättefort så fick slänga mig i kanten hahaha. iaf tanken var att rida vinnie men hon var på bushumör så vi fick inte tag på henne (lockade med godis osv men icke) så tog soppan istället. fixade dom på typ 3 min haha och sen red vi ut. red till en sånt ställe med högt gräs och buskar så utforskade vi lite där i alla gångarter och sen tog vi slingan hem med myyycket galopp som soppan tycket var skönt. 
 
hade ganska mycket mer tid så bestämde oss för att hoppa i paddocken. satte upp ett hinder med sockerbitar och lång bom för vi skulle testa att hoppa två i bredd hihi. hindret låg på ca 50-60cm hela tiden och vi hoppade typ 15 språng var eller mer. soppan hoppade riiiiiiiktigt bra, alltså känslan var sååå bra. önskar hon kunde hoppa så varje gång. benen jämna (för det mesta) och lagom stor kurva över. dessutom blev jag såååå nöjd över min sits hih barbacka osså. när vi började hoppa båda samtidigt så var de lite osamspelta i början. hästarna trodde vi skulle rejsa varje gång för båda spurtade mot hindret. mot slutet blev de jätteduktiga och hoppade av typ helt samtidigt! hoppade lite till en och en med typ utsträckta händer osv sen så avslutade vi. spolade dom och sen huttade vi ut dom i hagen innan vi stack hem!











Kom ihåg mig?