klant-hoppning

¦ Stallet , Surprise
kom till stallet och tyvärr följde inte ester med för hon mådde illa.
 
Men vi trixade ihop våra guldkorn, jag och clara då och stack ner till paddocken för att bygga en liten bana. Blev ett hinder på långsida längst spåret, ett på A-volten (mot mitten) och ett snett igenom. Hoppade fram i trav på hindret som stod på spåret sen la vi till liten volt osv. Om jag ska vara helt ärlig gick passet åt skogen. Eller in mellan några träd iaf.. Hon började med att överhoppa jättemycket så jag var helt efter och när jag väl lärt mig att hon överhoppade så la jag fram handen lite inna men då stannade hon och gick genom hindret. Tror jag fick sitta av typ 10 gånger för att bygga upp igen efter att hon klunsat igenom. Fick verkligen vara på henne och driva heeela tiden. Hon hoppade dock bättre när vi höjde till typ 90cm. Man tog 90cm hindret en gång, sen var det en snabb sväng till ett litet 50cm hinder, ut på volt och snet tigenom för att hoppa ett på ca 70cm och sen 90cm hindret igen. Den "banan" gick över lag väldigt bra även fast styrnigen var lite kass till 50cm hindret. Men hon höll galoppen hela banan och hoppade bra utan att vägra. Sen byggde vi om till studds med två hinder och det gick verkligen skit. Hon lyfte ett ben för sig och drog med sig hinder efter hinder. Hon tog inte heller min hjälp när jag tryckte av henne utan stannade och började bulldozra fram. En gång var jag nära på att trilla av för hon fastnade mellan bommen men lyckades hålla mig kvar. Tog det en sista gång och då gick det bra så vi avslutade. 
 
Spolade hästarna och sen fick de tuffa ut i hagen. Plockade undan i paddocken och så och eftersom vi hade gott om tid över smörjde vi lite. Våra stövlar och Soppan träns fick sig en rejäl omgång så nu ser det snygga ut igen!
tog lite bilder på varandra så ska fixa och lägga upp härrrr











Kom ihåg mig?