nu va du allt duktig vinnie

¦ Andra Hästar , Stallet
åkte till stallet helt själv för ester hade ont i ryggen.
 
bytade bett och tog fram alla saker till vinnie sen tog jag in henne. hon stod jättefint och stilla när jag fixade henne så såklart fick hon slickepott. gick ner i paddocken och longerade henne i skritt och trav i båda varven. hon tykcte de andra hästarna i hagarna runt om var väldigt intressanta idag och kunde verkligen inte slita blicken från dom. tog av linan och släppte ner stigbyglarna så gick jag ett varv med henne. sen så var det dax att sitta upp. hon stod vänd mot hagen med hästen hon tyckte var mest inressant så hon skulle slippa vända sig. hon tog det där lilla extra steget hela tiden men sen stod hon still så kunde hoppa upp. hon blev inte alls lika spänd när jag satte mig i sadeln! såklrt fick hon beröm och så skrittade vi ut på spåret. red i skritt och trav och gjorde volter och halter i ca 10-15 min sen hoppade jag av för hon hade varit så duktig. tog fram två sockerbitar och en bom så longerade jag henne över det några gånger och det fixade hon såklart superbra det med!
 
släppte sedan ut henne i hagen och stack till bussen. hoppade av på jägers och in till hööks med sharon för de har midsommar rea. ett par chaps från JH collection fick hänga med hem!


Agnes Johansson    •  

Så fin :')

Svar: tack :')
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?