rida i regn

¦ Stallet , Surprise
Idag var det ju operation dagsverke så var på mammas skola och packade upp i henne nya slöjdsal.
 
Sen följde jag med till stallet. Fixade både Spirit och Soppan och sen kom Clara så gick vi ner till paddocken. Idag skulle vi hoppa lite så plockade fram en kombination med fyra galoppsprång mellan två hinder. Sharon började rida. Blev lite olika höjder och kryss i båda varven samt lite hoppning på volt. Efter ett tag fick jag hoppa upp och hoppa samma kombination. Min sits var usel idag med, flyger upp flera meter med kroppen typ.... Sen flyttade vi hindrena och hoppade lite på en serpentin som vi gjorde igår fast då hade vi bara bommar. Det gick ganska bra, styrningen blev lite kass emellanåt men det gick i stort sett bra. Hon var lite lat men man fick endå ett hyfsat bra tempo till hindrena och hon hoppade allt utan att tveka. Huvudsakligen var det jag och min ridning som gjorde misstagen för ponnyn skötte sig faktiskt väldigt bra. Hon vägrade en gång när det blev en lite annorlunda oxer men det var allt och då hoppade vi endå ganska mycket mer än vad vi brukar. Sharon red lite till efter mig och sen så skrittades de av och så plockade vi undan hindrena. Fixade hästarna och släppte ut dom med regntäcken och sen han vi bussen fem i fem och nu har vi kommit hem! 
 











Kom ihåg mig?