sorry for not blogging

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise
sanningen är att jag har varit upptagen. tänkte samla dagens ridpass och gårdagens i samma inlägg.
 
igår åkte vi till stallet senare mot eftermiddan. jag red först i paddocken och det är nog mitt och soppans sämsta pass hitentills. hon gick som en ko och var stark som en oxe och känndes som en tvättsvamp som gick och samlade på sig vatten men så kramade jag aldrig ur henne lixom. hon kunde inte släppa vad som hände runt om och lägga fokuset på arbetet. så hela ridpasset gick rakt ut i skogen. skrittade mest och försökte lösa upp henne men hon ville inte ge sig, red dessutom utan ridvantar så nu har jag stora sår på min fingrar. så fort jag tänkte börja trava så bara flängde hon upp huvet och räsade på. fanns inget som sa "stanna" i hennes hjärna och vet faktist inte om hon äns visste att jag satt på. orkade inte tjabba med henne så red upp på slingan ovanför hagarna. rent tekniskt var hon inte så feg utan hon gick på ganska bra. kollade bara runt om sig som om nått rovdjur skulle anfalla när som helst och efter två korta galopper så bara stannade hon och vägrade gå. då brast det och jag började både skrika och gråta och svära en massa åt henne. det var lixom droppen där. skrittade hem sen och så satte jag på henne munkorgen för det tyckte jag hon förtjänade. 
ungfär såhär såg hela passet ut. tänker inte lägga upp fler bilder från igår för det gör mig arg att kolla på dom...
 
sen fotade jag ester och clara innan det var grillkväll! den om något fick mej på bättre humör och jag beslutade att trotts allt inte skicka hästen på slakt. var med barnen där (två som är ett år yngre och en som är typ 4-5 år yngre). gick ut till allas hästar och så lite mys ni vet. bestämde även att vi skulle rida ut dagen därpå! camilla körde oss hem och vi typ gick och la oss direkt.
 
Idag då:
Blev körda till stallet vid halv elva och eftersom vi hade bestämt att rida ut kl 1 så fick vi hitta på nått innan dess. 
mockade vars en kärra i hagen sen så pausade vi lite och åt körsbär och kakor. sen så hämtade jag och ester våra ponnys (vinnie och jessie) för ester hade ont i ryggen så hon skulle inte med oss. vinnie var jättedukig när jag red. skritten och traven sitter ju bra nu så skulle jag testa galopp och det gick visserligen bra, hon fattade galoppen men fick lite krut i baken! men det gick bra, tog lite små skutt på ca 20-30cm och sen så slutade vi.
 
sen var det dax att rida ut på soppan med de andra. vi var fem stycken som red ut och först var vi ute på gräsängen. blev mycket galopp och fart för alla hihi, riktigt härligt. sen så bestämde vi oss för att rida till byn så det gjorde vi. red ner till Felizias hus och där fick vi glass och saft av hennes mamma. red vidare till syfus, lucy och columbina som står åt andra hållet och som osså är F's hästar. efter den turen skrittade/travade vi hemmåt och ca 1,5h senare var vi på stallplanen. spolade soppan och sen huttade jag ut henne i hagen. missade precis bussen så myste med bc i typ 1,5h och sen körde camilla oss hem igen (hon bor jättenära oss).
sötisen vinnson idag!











Kom ihåg mig?