två i ett

¦ Stallet , Surprise
I skolan idag var det ju första dagen med spex. Könsbyte var det och killarna som og det seriöst såg så jäkla roliga ut.
 
Tog fyra bussen till stallet. Väl i stallet hämtade jag först Soppan i hagen och band upp henne. Hon fick slicka på slickepott medans jag hämtade Spirran. Skulle fixa båda då Clara skulle komma lite senare så vi skulle hinna lixom. Well strax efter så skulle en storhäst in men den började tramsa en massa så hjälpte ägaren att ge henne grimma osv haha hon är som vi alltså hotar hästen med donken om den inte sköter sig haha. Sen så skulle jag hämta en hink med vatten till henne och då helt plötsligt ropar hon "oj, den ena hästen slet sig" och såklart är det Soppan. Men hon stod på samma ställe och åt gräs så fixade endå det hon bad om först haha. Ja, snackade lite med L och sen kom Clara så red vi ut. 
 
Red på den slingan längre bort två rundor, dena ena bakvänd och den andra "på rätt håll". Blev alla gångarter på den slingan och sen red vi i paddocken. Hade två bommar framme med som en serpentin och både skrittade, travade och galopperade över dom i båda varven. Hon skötte sig fint både rundan ute och i paddocken. Svampade av dom och sen så ledde vi ner dom till hagen samtidigt som med cyklarna. Släppte ut dom och cyklade till bussen och nu har jag kommit hem och ätit.











Kom ihåg mig?