snart är det helg - stalltjänst

¦ Andra Hästar , Stallet , Vardag
Skolan idag var inget speciell. Red Fairytale på lunchen, en av skolhästarna som är meeeegastor. Va typ 1dm över magen med släppta stigbyglar... Hon var iaf segare än segast och ville inte alls gå fram. Vet inte om det var för att hon knappt märkte att jag satt på henne men ja. Hon var redigt stel i ena sidan så fick jobba riktigt mycket och mina händer/armar hade kramp. Hon lossnade dock väldigt fint mot slutet!
 
Efter skolan red jag Joe i ridhuset och vi hoppade. Det gick inte så värt bra alls med själva hoppningen då han var för taggad och rusade iväg mot hindrena trots att jag tappert försökte hålla tillbaka han. Positiva är ju att han tycker det är lajbans att hoppa! Trillade av en gång och höll på at trilla av en gång till men lyckades kravla mig upp om halsen på han. I dressyren däremot vart han superhärlig! Mjuk och ställbar typ på direkten, jättebra känsla där! Så är själva hoppningen jag är missnöjd. Äsch tar nya tag till nästa vecka! Nästa vecka ska han även ut på annons (skulle fota bilder till annons idag men gick ju som det gick) så får se hur lång tid det tar tills han blir såld!
 


Alva    •  

Skulle ni kunna lägga ut när han är ute på annons? Och var man kan hitta han?

Svar: absolut!
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?