3 lite svårare ponnys

¦ Andra Hästar , Vardag
Efter att ha rensat datan så samlade jag ihop tre bilder på tre olika försäljningsponnys som varlit lite svårar eän andra!
 
Holthausen Eldamir "Elle"
En D-ponny vi hade i ca 3 månader under vinter 2012-13 tror jag. Hon var dels lite stoig och en riktig enmanshäst. Sen att hon hade problem med tänderna (otroligt nog kollade vi ej det..) utan trodde det var ryggen då hon dels reagerade annorlunda med sadel och barbacka. Vi bytade sadlar osv, testade allt sånt men icke. Hon var dessutom sönderhoppad i DK så när hon såg en bom fick hon typ rådamp och bara skulle inte äns gå nära det. Jag och Sharon kunde hoppa av och rusa ut ur ridhuset för vi var så arga på henne... Men hon lärde mig en del, jag blev otroligt mycket mer bestämd efter att ha ridit henne. Som sagt vae hon även lite stoig så man fick vara på för att hon inte skulle retas med en. Detta gjorde provridningar väldigt jobbiga då hon inte alls ville acceptera någon anna längre... Hon såldes iaf till nån som gillade problemhästar. Dock såldes hon därifrån strax efter igen och åkte runt en del och vet tyvärr inte var hon är nu. Senast såg jag henne i ett stall vi var och kollade på i vintras där de lät henne skena på ett 130cm hinder i full fart och sen blev de förvånaden när hästen drog mot hindrena.
 
Lotta
Charmig och otroligt söt D-ponny. Hon var här ca 2 veckor bara då det ganska tydlig var ett problem att rida henne trotts att hon både tävlat hoppning och dressyr hos föregående ägare. Hon kickade och bockade i skritt som en tok, blev aldrig mer än trav på henne. Det lustiga var att på lina gick det någorlunda bra men så fort mna släppte linan gick det skit. Det var bara jag som ville "rida" henne men då jag redan hade Soppan så hon såldes för nedsatt pris med att hon nog borde kollas upp. Hon såldes tillbaka till DK där de senare fick reda på att hon hade kissing spines.
 
Cruella DeVil "Chilla"
Sto, D-ponny hon med. Hon hade psykiska problem denna damen. Ester red henne mest, jag red henne bara någon gång. Trodde hon hade nått med tänderna men nej. Hon såldes ganska fort trotts allt till en kompis. De hade ute alla möjliga som kollade henne, slutligen fick hon gå på lugnande i en månad för att hon skulle vara hanteringsbar. I nuläget är hon på någon rehab för osäkra hästar. En sån häst man undrar vad den gått igenom.... Vet iaf hur det ligger till med henne!
 
 











Kom ihåg mig?