Late December with my heart in my chest and the clouds in my breath

¦ Natur , Sharon , Stallet , Surprise , Vardag
Vet ni vad som är skillnaden mellan Kinesisk dvärgvaktel och Japansk dvärgvaktel är? 
 
Den ena säger ching chong och den andra säger chong ching. 
 
Detta är alltså en ganska bra summering av dagen i skolan. På fm hade vi teoretisk och jobbade med källkritik och annat saftigt. Rablade upp lite arter i xoohandeln och det visar sig att jag kan hela 58 arter (????) på djur som säljs, vilket jag tycker är ganska så bra hah
 
På em hade vi praktiskt och var hos djuren. Bar mest runt på kaninen och marsvinen haha. Sedan matade vi ormarna och sist hade vi lite till teori. 
 
Efter skolan åkte jag till Soppan. Fixade först allting i stallet, mocka och sånt ni vet.. Sedan tog jag in ploppan och utrustade henne i reflexgula kläder. Satte fast en vit pannlampa framtill på hjälmen och en som lyser rött baktill och sedan stack vi ut på den korta slingan. Soppan var riktigt pigg, skulle mest trava eller hoppa runt. Red två varv upptill och sedan red jag på grusvägen och en liten stund på lilla gräsängen. 
 
Hon var dock alldeles för pigg för att det skulle gå något vidare bra på gräset under den korta stund jag red. Jag frös och mina ögon rann så jag inte såg något, fick massa salta tårar i munnen och så började det svida i halsen och jag blev jätte torr i den också, så bestämde mig för att det inte var någon bra tidpunkt till att rida vidare så nöjde mig efter ett fint varv sedan skrittade jag hemmåt igen. 
 
Väl i stallet igen var hon dampig och skulle stegra och hålla på när hon hörde andra hästar så skyndade mig att fixa allting och släppte sedan in henne i boxen där hon kunde tugga på lite hö.
 
Blev sedan körd till bussen, kom hem, åt och kollade killarnas senaste presskonf. i Mexico! 
 
Imorgon är det Black Friday på typ alla Malmös shoppingcenter så får se om jag kanske tar mig någonstanns. Inte för att jag har pengar men man kan alltid fönstershoppa! Uhh det låter inget kul så kanske skippar det också.. vem vet. 
 


linah    •  

ha en underbar dag!! <3

opie    •  

Gud vilken snygg header!!

I mitt senaste inlägg kan du se hur du tjänar extra pengar idag utöver black friday rean, bästa tipset!

Ida Lindborg ♡    •  

låter som en bra dag!

Sv: haha, övning ger färdighet! :D ♡










Kom ihåg mig?