Dagen efter kalabalik-hoppningen

¦ Sharon , Stallet , Surprise
En print från film! Hindret ligger på 80cm och hoppar med god marginal i alla fall, hah.
Hiya huns!
 
Jahap. Igår var vi som sagt i ridhuset för att hoppa. gaby hade Zeta och jag red Soppan. M & D var där för att "höja och sänka, plocka upp och filma" så det var bra med lite hjälp. 
 
Soppan var jättetramsig och det började inte så bra om ärligheten ska fram. Vi skulle över en bred vattenmatte som hade riktigt vatten i, vilket såklart kom som en stor fet SHOCK för tönt-Soppan. Bestämde mig för att hoppa av och leda henne över den efter mycket velande från ryggen, men det gick inte mycket bättre. Aset hoppade in i mig med full kraft, sköt bogen och framknäna rätt in i mitt lår och jag flög såklart ner i ridhusgolvet. Kul. Skrapade upp höften och har ont i låret, och övre revbenen men annars så lever jag. 
 
Till hoppningen... Soppan har en tendens (som vi inte vill bli av med) att hoppa väldigt fint när vi är på bortaplan. Hoppar upp sig jättefint, lyfter på benen, sänker halsen - you name it. Hon var väldigt energisk inne och jag fick hålla in väldigt mycket, la in extra galoppsprång för att ha kontroll över henne vilket är väldigt ovanligt men för vår del positivt. På utebanan var hon aningen lugnare men hoppade fortfarnde det vi styrde på! Kom nog över 80cm då vi inte ville pressa och folket vi hade med oss är inte så glada för höjder + att jag blev lite osäker efter att hela kaoset i början. Men höjden är trots allt inte det viktigaste. Hon la avstånden fint och lyssnade på både på skänkel och hand så jag var jättenöjd. 
 
Tyvärr blev det inte någon film eller bilder från kameran men ska troligtvis upp dit igen nom snar framtid och ska då försöka ha med någon som är där främst för att fånga allt på bild.
 
Bilder på Soppan i sitt nya trnäs från PS kommer i ett annat inlägg!
 


Josäfin Andersson    •  

Alltså dessa töntiga klant-hästar vi har hahaha D: Hoppas benet klarade sig iaf!!

Svar: Hahah jadå. Allt och alla klarade sig :D
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?