Sadlar om till Western

¦ Sharon , Stallet , Surprise
 
Hiya huns!
 
Jag har ända sedan vi kom hem från Sydafrika varit lite lutad åt att rida western, men sen har det gått över och jag red engelsk igen. Nu för några veckor sedan tappade jag jättemycket lust för allt som har med hästar att göra, men så blev jag av någon anledning peppad på att rida western och jag har nu bestämmt mig för att verkligen försöka, i alla fall tills jag får lust att rida engelsk, om jag nu skulle vilja gå till baka igen. 
 
Jag har ju i alla fall motivation till att ta mig till stallet och lägga på hästen en sadel och motionera henne och det är ju trotts allt det viktigaste - att sätta hästens välmående i första hand. Så om det nu är så att Western är vår grej och det som gör mig motiverad till ridningen så får det väl vara så. Något var ju menat för mig. 
 
Jag jobbar just nu på grunderna, att styra med yttertygel för att eventuellt kunna rida med en handsföring och så jobbar vi på att rygga och den lite lägre formen. Så än så är det inget avancerat, men det skulle ju vara kul om vi kunde göra lite svängar runt tunnor eller någon spin hit och dit. 
 
 
 


Ida - foto & häst    •  

Så roligt att du försöker med western, ge järnet! Kommer säkert gå jättebra :D

Josäfin Andersson    •  

U GO GLEN COCO :D










Kom ihåg mig?