Att rida i halsring

¦
Medans jag väntar på att TVD ska ladda ska jag skriva lite mer utförligt om dagens fina ridpass!
 
Precis som jag ville blev det barbacka ut en sväng om så kallade "arga bonden" vägen. Har aldrig ridit den med Fiona, dels för att den tar lite längre tid och det är ganska mycket tittsaker på själva gården man rider genom. Precis innan vi skulle svänga in i allèn så kommer en traktor körandes därifrån så jag, traktorkommuntikatören ställer mej framför (ganska långt bak nu) och visar med mina händer åt vilket håll han ska och visst så visar han tillbax haha, så vi ställde oss på andra sidan dit han inte skulle och väntade på att han skulle köra iväg!
 
Kom då till gården och bonden spolade vatten på sin stora gräsklippare som såklart båda ponnyerna tyckte var läskigt men snäll som han är (arg är han endå) stängde av vattnet haha. Sedan kommer en grusväg en bit mellan två åkrar så travde där så smått. Red en bit, förbi några hus och hagar med islandshästar. Tog sedan en lugn galopp. Skrittade en bit och kom förbi en till gård. Efter den tog vi en längre galopp till. Sedan kom Clara på att vi kunde köra galoppintervaller så precis när vi skulle rida ner igen så kommer en traktor körandes mot oss haha så Clara bara "GALOPPPPP" så galopperade vi till en korsning så att vi skulle kunna ta vägen som traktorn inte tog meeen han skulle inte så långt tydligen.... Tog lite mer galopp och sedan så började vi skritta hemåt. Travde av i endast att hålla i halsring haha gullig ponnyer ja :') Kunde sedan trava utan att hålla i henne alls hihi. Och sedan hem igen!
Några bilder från idag!
 
/Gabbi











Kom ihåg mig?