inlägg tillägnat till Emma

¦ Andra Hästar , Stallet , Surprise , Vardag
APL först då. Förutom de vi brukar göra så fick vi idag rida. Red Kadiki som är en D-ponny.
 
Sharon har ridit han inna och sa att han var stark - och det var han minsann. I skritten var han lite bråkig och trotsade först mina försök att jobba i form. Men efter en stund så gav han sig och gick superfint i skritten om man hade stadig hand. Traven var en annan femma. För det första gick han från lugn skritt till exploativ trav, det fanns lixom ingen lugn trav att komma igång i. Han ville gå med huvet högt och pina på men det ville inte jag. Här var han ännu tjurigare och envisare att få att jobba rätt. red runt ganska hopplöst i början men sen lossnade han lite och då ville jag ge det en chans. han ville mestadels inte alls men sen så lossnade han liiite i ena varvet och gick jättefint en volt eller nått sen så sa han nej. Var bara att jobba på tyckte jag såd et gjorde vi. När han hade gått fint i det ena varvet lite så sattsade jag på näst varv. Gick väll bra tillslut det med. Ingen wow-häst men endå lite rolig att rida! Tog inte skänklarna speciellt mycket dock. Skrittade och travade bara för de blev vaccade igår och avslutade när jag började skymta lite svett på halsen.
 
Vidare hos Soppan då. Hittar henne i boxen och Sarah talar om att hon rymde ut när hon skulle hämta in Zwier. Busigt Soppan! Iaf på med all utrustning och ner i ridhuset. Skrittade fram ett tag för snackade med Sarah om allt möjligt (hon ledde Zwier som Olivia red på) så blev en ordentlig framskrittning. Sen tyckte Soppan det var en bra ide att fortsätta med sin busiga attityd och var helt plötsligt rädd för allt. Hon ville dessutom inte alls arbeta för man måste ju titta på allt även fast man sett det hundra gånger så tog ett tag innan jag fick henne avspännd. Sen återstod galopparbetet i höger varv. När vi longerat så har vi märkt att hon inte alls har samma styrka i höger varv så nu blir det till att hårdträna i höger! Tränade på galoppfattningar från skritt och det gick faktisk väldigt bra. Nästan alla var superfina samt att hon höll igång galoppen så länge som jag ville. Red inte speciellt länge för barnen ville leka så gick in.
 
Snackade med Sarah igen, denna gången om att övertala henne till att köpa en åsna haha. Emma och jag han göra vars en pärlplatta innan vi var tvugna att sticka!
Godkännt inlägg Emma haha?
 











Kom ihåg mig?