Tillbaka från Ireland

¦ Andra Hästar , Djur , Natur , Sharon
//   P R I N C E S S   //   S M A R T Y   //
 
Hiiiiiyyyaaaa
 
Har Ä N T L I G E N kommit hem från Irland. Har haft det underbart majoriteten av tiden, gått upp 12 (svensk tid) typ varje dag och typ chillat ute i vårvädret och den fantastiska naturen. Bodde ju som sagt hos olika familjer där vi gjorde vår praktik. Jobbade på IHWT (Irish horse welfare trust) och sedan när jag inte var på centret var jag hemma på gården och red. Hästen jag red hette Smarty (han på bilden) och han var jag mest ute i skogen med! 
 
//   T O B Y   //
 
När jag inte red och inte jobbde satt jag vid datorn eller kollade på film eller så var jag någonstanns ute i skogen med hundarna, Princess och Toby. Familjen bodde precis utanför ett naturreservat som var så otoligt vackert och så otroligt stort, så där spenderade vi både timmar i sadeln och till fots. Det fanns vattenfall och en flod (där min mobil mötte sitt öde) så vi passade på att dricka det kalla vattnet. Underbart.
 
//   G L E N D A L O U G H   //
 
Har varit i Glendalough som är en turistatraktion dit min värd verkligen tyckte jag skulle åka, så hon körde mig dit och så gick jag (och en till praktikant) runt där och tittade på ruinerna samt Upper Lake. Det var jätte mysigt och avkopplande att bara vandra runt och prata och lyssna på forsande vatten och fågelsång.
 
//   M O N T Y   //   S M A R T Y   &   M O N T Y   //   S M A R T Y   //   S M A R T Y   //
 
På IHWT, där jag alltså utförde hela min praktik, var det mest till att öppna grindar till hagarna när traktorn skulle in med hösilaget. Mockade också en del boxar och lite allmänt städande. Lastade in halmbalar och mockade ridbanan och så kelade jag såklart med stallkatten Posh!
//   P O S H   //   I H W T   //
 
Jag har tagit sönder min iphone kamera i den där jättefina floden. Den trillade i vatten och gick sönder så måste få den på lagning... ugh. Har annars shoppat loss i en by full med bara affärer så lägger upp bilder på det sen också. Orkar inte skriva altl jag har gjort under dessa tre veckorna för inlägget hade blit hundra meter långt men jag har i alla fall haft det hur roligt som helst och det är en av de bästa chanserna jag har fått. 
 
//   U P P E R   L A K E   //


Malin    •  

Häftiga bilder :)

Ida - foto & häst    •  

Omg så roligt att vara i Irland på praktik med hästar osvosv :'DD Var ni där genom skolan eller varför var ni där? hahah har ingen koll nu när jag varit så oaktiv på allt, men kollade igenom er blogg nu och älskar alla bilder och inlägg omg :'))) åh så härliga bilder i detta inlägg, ser underbart ut!!

kramar xx










Kom ihåg mig?