tömkörning

¦ Sharon , Stallet , Vardag
 
Hiya huns!
 
Idag följde Ester med mig till Soppan. Hon hade erbjudit sin hjälp med att visa mig hur man tömkör eftersom jag inte känner mig tillräckligt säker på det själv för att kunna lära Soppan det. Så Ester tog i tömmarna och körde henne på ridbanan och det gick riktigt bra! Först tyckte Soppan nog att det var rätt så konstigt och när vi skulle töm-longera henne så vågade hon inte riktigt ta stöd i bettet och hamnade lite bakom lod - men efter några varv på volt och med lite mer bjudning gick hon faktiskt så otroligt fint att både jag och Ester blev förvånade, haha! Eftersom att det gick så bra bestämde vi oss för att "köra" henne upp till hagen igen och eftersom hon vet vägen dit gick det också helt över förväntan. Det var inga problem alls faktiskt så det var ju väldigt kul. Nu vill jag bara skaffa mig ett par ordentliga lädertömmar så att man slipper longerlinornas fladdrande i vinden. Men men, har grejjer kvat till lägenheten som måste köpas först!
 
Åkte sedan med lillasyrran och låstasmamma till Söderåsens nationalpark för att promenera med hunden. Åt potatisbullar på klippkanten och drack en öl innan vi gick neråt igen. Imorgon ska vi måla köket och sedan är det inte mycket kvar innan lägenheten känns klar!
 











Kom ihåg mig?