Hoppning och en kaka

¦ Surprise

Clara var en liten instruktör för mig idag haha^^ Men vi började med att mjuka upp henne ordentligt med lösgörande i kanske 20-30 minuter alltså dressyr. Sen så ställde Clara upp ett kryss på ena långsidan och L blev ofc taggad direkt. När hon vill att det ska gå snabbare så ställer hon sig utåt och bara springer - inte kul. Så hoppade krysset på volt och då gick det bättre! Sen så fixade Clara en oxer av det^^ Så började vi höja lite gran. Vid detta lager så började vi komma i galopp ( nä, hon vill lixom inte galoppera ridhuset så mycket.. ) så kom vi i en "för bra för att vara L galopp" så såklart när jag tror hon ska hoppa av så tvärvänder hon xD jag bara "hej marken, trevligt att träffa dig igen" xD Ja, trilla rakt in i bommen med ryggen/höften x( Nu är jag skyldig två kakor haha xd Satt upp och tog och hoppade nått kryss först och sen ett högre^^ Annars så var ganska taggad idag och ville inte ta det så lugnt utan det gick ganska snabbt haha xD Högsta vi kom över var kanske oxer på 90cm eller nått..? Jaja, imorgon blir det mini-jul hihi längtar! Två bilder från dagens hoppning. Inte dåligt älskade ponny :)

/Gabbi












Kom ihåg mig?