Todaii

¦

Jaop min dag vart väldigt chill eller ja iallafall tills jag fick reda på att jag skulle bli tvungen att sticka till stallet själv ---> fixa allting själv. Så när jag väl hoppat av bussen i ÖG bestämmde jag mig för att cykla till stallet. Allt gick bra och så tills jag kom till landsvägen... Det är plogat och så fast det lilla som fanns kvar av snön har blivigt is = halt. På vägkanterna är det stora drivor av undanskottad snö, och från dem blåser det ut ny snö på vägen yey.. Så på landsvägen kommer det lite såna där små drivor av snö som man inte ser och som man därför kör rätt in i. Så jag bara: cykla,cykla you can made this! Sen kommer en snödriva och jag bara: FACEPLANT!! OMG THIS IS SO AMAZING!! LIDERLY THE BEST DAY OF MY LIFE OMG!! Nobody helped me. Forever alone on the landsväg. Vilket fall som hälst. Kom till stallet, tog in Spirit, gick med henne i 15 min. Sen skulle jag ta in alla the 6 hästar från hagen själv. Welcome to the impossible game :D alla flockades vi grinden så jag hämtade ett spö och jagade iväg dem men då stack ju alla. Fick tag i Donna iallafall. Sen flöt det bara på lixom... Batman, Gulla, Aura, Gaia och sen när jag tagit in dem så skulle jag hämta Elle och då sprang hon bara iväg och jag bara: WHY ARE YOU DOING THIS TO ME?!?! Sen fick jag iallafall tag på henne också så jag red. Det gick toppen. Hann med Gulla också. Fast ledde bara runt henne lite i ridhuset. Det gick bra. Sen skulle jag tillbaka till bussen. Det gick bra. Var där 20 min innan bussen skulle komma... Men där det finns snö finns det underhållning. På parkeringen har den skottat upp snön till kanten så där fanns en stor stor snöhög där jag trampade upp "trappor" ,ni vet, sånna man gör?.. Whatever det var en till skum gubbe där och väntade med mig. Men sen kom Emil Ostberg dit. Han är 19 år,typ pendlare till V.Ingelstad eller nåt.. Och han heter Östberg egentligen men på IG heter han Ostberg så då kallar vi han det. Iallafall han kom fram till mig och frågade vad jag gjorde och jag bara: Trappor. Sen började han gå efter mig i mina trappor och han bara: trappor..? Och båda bara: YEY TRAPPOR!! Och den skumme gubben total sneade oss. LOL . Nedan så bjuder jag på en bild på Elle och en schysst bild på snön som gör att det ser ut att det är lite snö. Men låt inte ögat lura dig. :D












Kom ihåg mig?