Math

¦

Kom hem 20 över 4 idag då jag stannde över tid på idrotten för att kolla mitt provresultat vilket ligger på C++ = B :D Jaja kom hem och satte mig med matten ända fram till halv åtta (!!) för att räkna 49 uppgifter med bråk. Bråk med multiplikation, bråk med division, bråk med subtraktion och bråk med addition, pjuh.. Det tog sin tid men det var det värt haha det var enkelt eller ja alla uppgifter förutom en. Mamma fick hjälpa mig. Detta var då uppgiften: 3 2/3 x 11/3 = ? Jo då är det ju så att jag måste hitta MGN villet är 24 altså blir det 11x8/3x8 = 88/24 9x3/8x3 = 27/24 sen ska man ju ta det gånger varandra och då ska man ta täljare x täljare och nämnare x nämnare men det ska man tydligen inte behöva när man har likadan nämnare och det har jag ju,24 ellerhur?.. Så först tog vi då 88x27=2376/24 men det blev fel för i facitet stod det att det skulle bli 4 1/8 men det blev ju bara förjävligt fel summor... Så mamma började räkna som hon lärde sig det när hon var liten och det blev också fel typ 500ggr och sen helt plötsligt från ingen stanns började hon snacka om någon fucking addition och jag fick rå damp och skrek rätt ut (efter typ 800 försök att räkna ut det) GOD DAMN IT! och slängde pennan i bordet. Och mamma bara o.O typ. Sen kom jag på hur man skulle göra och efter typ 1483388228 försök fick vi det till 4 1/8 :D Om ni inte fattar något av detta inlägget kan ni också ta en penna och slänga i bordet sammtidigt som ni skriker GOD DAMN IT! För det hjälpte. Det var det.Hejdå nu ska jag dö.












Kom ihåg mig?