Dålig stalldag

¦ Surprise , Vardag
Verkligen inte topp nummer 5 denna dagen i stallet....

Började med att ha ridlektion för båda små. Sen skulle jag rida Bella som var dryg som f*n och gjorde typ tväretmot vad jag bad henne om. Hon går som en kamel och fattar att man kan öka en viss gångart. 

Sen skulle jag rida Soppan och allt kändes bara fel. Hon var dryg i stallet och red i typ 20 min innan jag avslutade pga att de inte känndes bra. Hon MÅSTE få ut en massör nu så att stelheten i höger lossnar (ev låsningar eller vad det är) och sen är jag nästan hundra på att hon har ont i ryggen med. Hon bockar i varje galoppfattning nämligen... Så avslutade för har ringen lust att rida en "dålig" ponny..

Sen julpyntade jag hennes box lite och så stack vi till bussen.




Clara    •  

Kolla munnen på henne känn runt i hela "käften" på henne kan vara att hon inte vill ställa sig för att det gör ont i munnen när ni tar i en vis tygel samma med galoppfattningarna iom att innan så lyfte ni ofta upp henne i dem (Vet inte om ni fortfarande gör det) så kolla munnen också! <3

Svar: Jupp kan vara bettet också har bytat runt lite, har dock inte hunnit byta tillbaka till det raka [som jag [sharon] tycker hon går bäst på] så jag fixar det imorgon, hon får ha lite lättare pass nu och lite mer tömkörning + longering istället :) <3
Sharon Eden America Hajny

Anna    •  

Glöm inte att det är fredag den trettonde.. :)

Svar: Hahah jaa
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?