Genom kollar dagen

¦ Andra Hästar , Surprise
Vaknade så pass sent så orkade inte sätta på datan innan vi skulle till stallet så därför bloggade inte jag imorse...
 
Iaf så följde Aida med idag till stallet. Provade regntäcket vi bytet till störrw storlek och det sitter som en smäck på henne, superfin i ljusblå :')
Gjorde iordning henne sen så skulle Sharon börja rida för Sarah. Aa, efter att Sharon ridit så och fått lite tips osv, så skulle jag rida då. Fick tips jag med och det var riktigt nyttigt då min sits är kaos. Fick rida med ett spö sådär bakom ryggen ni vet haha x) Sen ville Sarah se lite hur hon hoppade så antog utmaningen med dressyrläder. Hon tyckte det var kul och bjöd på bra. Min sits var kaos dock ju för skänlarna levde sitt eget liv i alldeles för långa läder osv så aa på bilderna ser det halvt smexigt ut x) 
 
Det vi kom fram till med Sarah:
- Ska rida så som Sarah get oss tips om
- Rida och arbeta med att Soppan ska arbeta med baken
- Tänderna ska kollas
- Masseras två gånger till av Sarah
 
Ringde även vet och nån dag in på 2014 så kommer han ut och fixar hennes tänder och tills dess blir det bettlöst x)
Överlag kändes det väldigt bra att få ordning på sej själv lite och är nu väldigt motiverad till att få hela att bli rätt.
Min skänkel bara hejdå.
 
Sen så värmde vi oss lite i sadelkammaren och sen så gick jag för att ta in Spirit och gå med henne och så skulle vi löshoppa Passoa. Aa, Spirit var helt ok, fick lite damryck men men hon är ju som hon är :* Passoa däremot var bara dryg haha men kom tillslut över typ en oxer på typ 70 kankse x)
Snygga va? Höll på att trilla i Spirit upptrampade sjukhage så fick typ halvt panik där.
Passoa, mästerhopparen :)
 
Och sen fick vi springa halva vägen till bussen, men vi han haah x) Nu ska jag chilla, passar gården imorgon med bästa. OBS, alla bilder (förutom den på Spirit och mej) är tagna av Aida! Hade länkat till hennes blogg om hon inte hade låst den för tillfället :*
 


Clarisss    •  

Slappna av i axlarna du drar alltid upp dem. Du borde verkligen sitta och rulla axlar lite då och då både hemma och på hästryggen tror du behöver det, så kommer dem ner och det ser inte så stelt ut.
Rid inte heller med spöet alltid för då kommer du hamna bakom linjen för en lodrätt sits gör det lite då och då. Men tror om du bara rör mer på dina axlar kommer din sits automatsikt bli mer mjuk och se bättre ut! <3

Svar: nää hon skulle bara visa mer hur jag ska sitta <3
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?