Elfte i andre tjugohundratretton

¦
Stallet idag då.
Började med att rida ponny-pluttan lite lätt i kanske 20 minuter. Hon var helt lagom pigg och framåt och hela passet gick super! Övade lite på att hon skulle behålla 'formen' ( hennes krulledull form.. ) i avsaktningar och senare i igångsättningar. Gick helt okej det med så är nöjd över henne^^ Hon har ju fått en 'ny' sadel, jätteskön men det är svart ( vi hade/har annrars brunt på henne ) och allround/dressyr model.. men men, det är ju främst ponnyn som ska trivas i den^^ Arkivbild.
 
Sen så var det Gullas tur.
Jag ( vi ) betämde att vi skulle longera henne med sadel idag för att se om det gick bättre ( hotar den som longerar med kickningar mot en ) men idag gick det faktikt jättebra :D Hade förts uppe stigbyglarna men tog ner dem sedan och hon var bara lite mer vaksam bakåt^^ Ibland så tramsade hon till lite och ville typ vända om så när jag då höll i linan så flög jag lite hit och dit xd Hon var också lite starkare i ett varv och drog med mej lite överallt hehe xd Men hon var endå jätteduktig och helt klart nöjd med henne med! Arkivbild.
Sen så skulle jag skritta av henne så gick strömmen, det är lite läskigt för man ser ju verkligen inte ett skit.
 
Imorgon slutar vi 11 ( kanske tidigare ) yey :D Sharon har fixat lite med designen med om ni inte märkt det^^
 
/Gabbi











Kom ihåg mig?