Önskeinlägg

¦
En läsare önskade att jag skulle skriva vilka hästar/ponnyer som bettyt mycket för mej så here we go!
 
Boss.
Började egentligen sköta han för att Sharon och ester skötte så jag ville osså och då fanns bara Boss ledig. Hade väll igen connection till han rikitigt alls egentligen, skötte han lixom bara för att jag ville han någon att sköta. Han var ju endå hur snäll som helst att sköta men i ridningen va han inte rikigt min typ då han är/var ganska stor och jag gillar mindre ponnyer och så var han lite för lat för min del även fast jag kan gilla lite mer lånsamt tänkande hästar.
Chivas.
Han är den ponny jag nog saknar mest ibland. Red han i en termin ( vårterminen 2010 ) och kan bara säga att jag sakanr det enormt. Han var liten, busig och Chivas. No more words needed.
Lilly & Rose.
Två busiga minishettisar. Tog hand om dem hösten 2011 tillsammans med Sharon och Ester. De var hur söta som helst, busiga och underbara. Fästen mej nog inte så mycket med dem men det kommer stunder då man saknar dem med. Det bästa med dem var nog att vi faktikt kunde göra mycket med dem, nästan allt förutom att rida dem. Varje gång någon nämner minishettis eller att jag ser en minishettis tänker jag på dem.
Leroy.
Slutet på min shettistid. Red han i två veckor våren 2012. Otroligt härlig ponny, snäll i all hantering. Gick inget annat än att älska han. Om man kunde resa bakåt i tiden hade jag mer än gärna tagit om dessa två veckor, 100 gånger om. 
Njord.
Sommarponnyn. Hade han över sommaren 2012. Kom som helt ohanterad 3:åring, alla red in han och till slut var det jag som fastnade för han som mest. Hoppade med han, red ut, dressyr allt. Underbar. Första ponnyn som jag riktigt fastnade för. Ponnyn som fortfarande ligger mej varmast om hjärtat. Ta mej tillbaka.
Elle.
Holthousen Eldamir. Hemsk, bäst, dum, snäll allt. Ponnyn med mest egen vilja jag ridigt hittils. Hon äger hälften av mitt hjärta. Även fast hon har fått mej att bli totalförbannad över hur det gått har hon samtidigt fått mej att bli helt överlycklig över ett annat pass. Man kan aldrig förutse vad hon ska göra eller hur hon kommer bete sig när man rider, en riktig överrasknings ponny. Hon är allt annat än lätt, hon är nog den mest svårridna ponny jag osså ridigt. Hon har lärt mej ett å' annat denna ponny. Skulle jag haft råd med att ha henne skulle jag inte tveka på att köpa henne.
Yepp, de va typ alla ponnyer^^
 
/Gabbi

 
 
 











Kom ihåg mig?